sunshine

Better Together (Hawaiian Version) - Jack Johnson

音乐随身听:

【清新民谣】Jack Johnson  -  Better Together (Hawaiian Version)

“Jack Johnson擅长创作清新而自然的音乐,简单的空心吉他搭配他温煦柔和的嗓音,让人感觉轻松而舒适,感觉像他的家乡夏威夷的阳光和沙滩一样……”

杰克·约翰逊(Jack Johnson),1975年出生于夏威夷,冲浪手、民谣歌手、导演。曲风轻松惬意,混融了民谣、蓝调、雷鬼和Bossa Nova。

《Better Together》

There's no combination of words

没有什么词语的组合

I could put on the back of a postcard

我能写在明信片的后面

No song I could sing

我也无法吟唱什么

But I can try for your heart

但我愿为你的心努力尝试

Our dreams, and they are made out of real things

我们的梦都成为现实

Like a, shoebox of photographs

就像一鞋盒的照片般

With sepiatone loving

就象那些共通走过的发黄的爱 

Love is the answer,

爱就是答案

At least for most of the questions in my heart

至少是我心里大多数问题的答案

Like why are we here? and where do we go?

好象 为什么我们会在这里,或者我们将要去哪里?

And how come we're so hard?

或者为什么我们会爱得如此深

It's not always easy and

生活从来不是风平浪静,

Sometimes life can be deceiving

有时充满了欺骗

I'll tell you one thing its always better when

we're together

但我可以告诉你我们在一起时一切都会好

MMM its always better when we're together

但我可以告诉你我们在一起时一切都会好

Look at the stars when we're together

当我们在一起时看看繁星

Its always better when we're together

我们在一起时一切都会好

Yeah, its always better when we're together

对,我们在一起时一切都会好

And all of these moments

每当这时

Just might find there way into my dreams tonight

就会发现通往我梦想的路途

But I know that they‘ll be gone

When the morning light sings

And brings new things

虽然我知道当清晨光的歌声带来新生活时它们总会消失

But tomorrow night you see

但明晚你又会看到

That they’ll be gone too

它们也会消失

Too many things I have to do

有太多需要我去做

But if all of these dreams might find there way

Into my day to day scene

但如果这些梦想都能在白天实现

Ill be under the impression

我将一直以为

I was somewhere in between

我始终徘徊在过去

With only two

Just me and you

就我们两

Not so many things we got to do

没有那么多需要我们去做

Or places we got to be

或者那么多地方需要们去

We'll sit beneath the mango tree

我们就这样坐在芒果树下

Its always better when we're together

我们在一起时一切都会好

Somewhere in between together

一直徘徊在过去

Its always better when we're together

我们在一起时一切都会好

Yeah, its always better when we're together

是啊,我们在一起时一切都会好

MMmmmm MMMmmmm Mmmmmm

嗯~~~

I believe in memories

我相信记忆

They look so, so pretty when I sleep

当我入睡时它们是如此美丽

Hey now, and when I wake up,

但现在,当我醒来

You look so pretty sleeping next to me

睡在我身边的你是如此美丽

But there is no time,

但是却没有时间了

And there is no song I could sing

我无法为你吟唱

And there is no, combination of words I could say

我没有话语

But I will still tell you one thing

但我却要告诉你一件事

We're better together.

我们在一起时一切都会好


评论

热度(99)